09-17 (10-14)
96 69 22 73

Tjenestevilkår og betingelser

1. Definisjon av parter

Selger er Sagene Rensesenter, Maridalsveien 174A, 0469 Oslo. Kjøper er den fysisk eller juridisk person som er oppgitt som kjøper i bestillingsbekreftelsen, og blir i det følgende benevnt som «kunde».

2. Merking av artikler

Alle plagg som kommer inn til Sagene Rensesenter vil bli merket med en tag eller strekkode. Kunden godkjenner at renseriet gjør dette på samtlige artikler som leveres til behandling. Sagene Rensesenter plikter seg til å feste merkene på en diskre og flatterende måte. De blir festet på innsiden av søm, på vaskehenvisningslapp, på innsiden av lommer osv. Alle merker kan også fjernes i etterkant, men må gjøres av Sagene Rensesenter på en korrekt og skånsom måte. Forsøker du å fjerne merket selv, overtar Sagene Rensesenter ingen ansvar for skadene dette kan medføre.

3. Priser og betaling

Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet.

Priser vil alltid blir oppgitt ved forespørsel. Ved eventuelle prisendringer vil det blir varslet i avdelingene. Dersom du har abonnementstjenester som er forskuddsbetalt, vil din kreditt bli justert tilsvarende med prisendringene. Betaling gjennomføres lokalt på avdelingen hvor kjøp gjøres. Det tilbys følgende betalingsløsninger: VIPPS, Faktura, Kontant

Ved valg av faktura må kjøper oppgi e-post, postadresse og fullt navn. Fra faktureringsdato påløper 10 dagers forfall hvor renter og gebyrer vil påløpe ved forsinket betaling.

4. Levering og forsinkelse

Sagene Rensesenter - Butikker plikter seg til å levere produkter og tjenester til avtalt tid. Ved forsinkelse skal kjøper bli varslet innen rimelig tid. Kjøper plikter seg til å oppgi nødvendig informasjon om artiklene som er nødvendig for en fagmessig behandling. Ved manglende informasjon om flekker, søm, elde eller andre tilsvarende forhold som resulterer i forsinkelser, har Sagene Rensesenter - Butikker retten til å endre avtalt leveringstid. Forsinkelser som forekommer grunnet tyveri, brann, ekstremvær eller andre eksterne faktorer som Sagene Rensesenter - Butikker ikke kan påvirke, står ikke Sagene Rensesenter - Butikker økonomisk ansvarlig.

5. Uavhentede bestillinger

Sagene Rensesenter - Butikker plikter seg til å ta vare på uavhentede bestillinger opptil 3 måned etter avtalt leveringstid. Etter 3 måneder vil artiklene bli donert bort til lokale veldedighetsorganisasjoner. Vi plikter oss å gi minst 1 påminnelse på å hente uavhentede bestillinger i perioden etter avtalt leveringstid. Kontaktpunktene blir gjort via telefon, sms eller e-post.

6. Reklamasjon

Sagene Rensesenter forholder seg til Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002 for generelle regler rundt reklamasjon. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter Forbrukerkjøpsloven. Kunden må reklamere innen rimelig tid. Vi forholder oss etter Norsk Renseri- og Vaskeriforening (NRV) sin anbefalte erstatningstabell. Mer informasjon om NRV og komplett erstatningstabell finnes her:

https://www.norskindustri.no/bransjer/renseri-og-vaskeri/nrvs-anbefalte-erstatningstabell/

Sagene Rensesenter har ikke ansvar for skader eller tap som skyldes:

  • Limte kanter
  • Utrakning i stoffer eller sømmer
  • Slitasje og elde
  • Knapper, perler, spenner, glidelåser
  • Feilmerking, dvs. tøy som ikke tåler den type behandling de av produsenter er merket for
  • Brann, tyveri eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll
  • Andre særlige forhold som gjør det spesielt utsatt for skader

7. Endring av vilkår og betingelser

Sagene Rensesenter forbeholder seg retten til å endre sine vilkår og betingelser.